“Personality goes a long way” – Pulp Fiction, Quentin Tarantino

Des te meer persoonlijk het communicatiekanaal wordt, des te meer het kans maakt om populair te blijven.

Dagelijks komen er veel uitvindingen op de markt. De nieuwigheden die blijvend zijn, bieden net datgene aan waar ook net vraag naar is. Zelf persoonlijk, open en rechtstreeks communiceren was al langer populair, maar social media geeft ons net dat ietsje meer. Dankzij social media kan je jezelf direct laten gelden in deze maatschappij. Het is leuk iets persoonlijks te kunnen posten, maar hetgeen we allemaal echt willen (en verwachten) zijn de persoonlijke reacties op je bericht.

Vermijd te algemene communicatie.

Je communicatie mag komen van een echt persoon (vanuit je eigen organisatie), veel persoonlijkheid bevatten (karakter tonen) en ook direct een ander persoon aanspreken (klant).

Ook voor je communicatie geldt de regel: ‘Intelligent on Demand Delivery’.

Daardoor is bijvoorbeeld ook YouTube veranderd van een kanaal met de meest populaire filmpjes, naar een kanaal dat nu meer gepersonaliseerd is met filmpjes die vooral jij leuk zal vinden.

Plaats op een e-shop de items die jij leuk vindt op je verlanglijstje. Indien veel mensen dit doen met hetzelfde item, zal je snel via e-mail een actie of promo ontvangen net (toevallig) op dat item.

Hetzelfde geldt voor je eigen kanalen die je opzet. Zorg ervoor dat de klant steeds zelf zijn profiel kan aanpassen. Op die manier kan je klant zijn interesses aangeven en worden de kanalen meer op maat voor elk type van persoonlijkheid ingevuld.

Mensen die een grote persoonlijkheid wensen uit te stralen, rijden ook in een wagen met een grote persoonlijkheid.

Vind de juiste persoonlijkheid door ook steeds actie te ondernemen op de reactie van de klant. Maak steeds gebruik van de informatie komende uit die reacties, of ze nu positief of negatief zijn. En geef zo je volgende communicatie ook meer persoonlijkheid op maat van de groep waarvan je ook de meeste reacties ontvangen hebt.