Content marketing zorgt ervoor dat je je markt benadert met een goed inhoudelijk dossier. De inhoud van het thema bepaalt hierbij wie je effectief bereikt en moet daarom onderbouwd en volledig zijn. Dergelijke boodschappen bestaan voornamelijk uit veel bijkomende informatie over je product met de focus op het verlenen van meer service voor de klant.

De inhoud bepaalt wie je rechtstreeks aanspreekt

De inhoud moet vooral bestaan uit de recentste toegevoegde waarden die gecreëerd zijn in je organisatie. In je communicatie dien je deze meerwaarden voor je product steeds over te brengen als een extra service voor de klant. Alles wat bij je product hoort of er kan bijkomen, moet je duidelijk communiceren.

Schrijf eerst de inhoud van je communicatie volledig uit, vanzelfsprekend op maat van je doelgroep. KIes dan voor de verspreiding via het mediakanaal waar zich op dat moment je doelgroep bevindt. Als laatste stem je pas de schrijfwijze en nog later ook de vorm af op het kanaal.

De communicatie wordt visueel gemaakt en niet andersom

Om de inhoud van je boodschap mee te bepalen kan je je best eerst laten ondersteunen door schrijvers of copywriters en eventueel later pas door digital marketeers en vormgevers. Het visualiseren komt steeds als laatst, zodat de focus ligt op de inhoud en niet op schoonheid.
Aantrekkelijk zijn geeft altijd veel aandacht, maar er zijn andere kwaliteiten nodig om een duurzame band te creëren tussen je klant en je product. Die band zorgt er straks voor dat je verkoopafdeling zich meer kan focussen op de eigen toegevoegde waarden. Zoals het verlenen van advies op maat van de klant.